Followers

 

Khasiat Dan Kebaikan B-Complex Shaklee

Assalammualaikum & Salam Sejahtera.

Entry kali ini zura nk berkongsi tentang apa itu vitamin B-Complex Shaklee. Seperti kita sedia maklum,tubuh badan memerlukan vitamin dan mineral untuk mengekalkan kesihatan. Antara vitamin nya adalah B-Complex. Bukan orang mengandung je yang perlukan b-complex yer. 

Mengapa B-complex Shaklee berbeza berbanding b- complex  jenama lain??  

(credit to ummierna) 





Keistimewaan Vitamin B Complex Shaklee



✔ B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik yang semulajadi dan 100% Biotin.



✔ Asid folik yang digunakan adalah semulajadi dan dicipta oleh saintis Shaklee yang pertama seumpamanya di dunia. Ianya dihasilkan dengan kadar kebolehserapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.



✔ Asid folik semulajadi biasa tidak mudah diserap oleh tubuh kita dan 99% asid folik di pasaran terkini bersifat sintetik, dan bukannya semulajadi seperti yang ada di dalam Vitamin B Complex Shaklee. 



✔ Vitamin B adalah vitamin larut-air; oleh sebab itu, sebarang lebihan akan terus disingkirkan melalui sistem pencernaan (sebab itu air kencing kita akan berwarna kekuningan sekiranya mengambil vitamin B). Jika tidak berwarna kekuningan itu bermakna anda mengalami kekurangan Vitamin B.



✔ Tetapi, harus diingat bahawa pengambilan berlebihan pun tidak bagus sebab ia akan memberi bebanan lebih kepada buah pinggang kita. Itu sebabnya Shaklee memastikan produk-produk mereka adalah seimbang dengan melakukan 83,000 ujian kualiti (QC test) setahun.


 KELEBIHAN B COMPLEX 
 
1. Menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir. -

B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga.
    
 2. Mencegah stress. -
B Complex Shaklee memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

3. Merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak.
-
B Complex Shaklee menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal pada bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

4. Diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut.
-
B Complex Shaklee memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Ni sangat bagus bagi mereka yang ada masalah kekurangan rambut. Juga mengurangkan masalah keletihan mata, katarak, meningkatkan kualiti penglihatan dan memperbaiki memori serta daya fokus anda.

5.
Mencegah anemia. -
B Complex Shaklee membantu pembentukan Sel Darah Merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, memperbaiki kesihatan kardiovaskular, anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.

6.
Meredakan Senggugut - 
B Complex Shaklee baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
 

Tanda - tanda Kekurangan B Complex

  • Depresi
  • Murung
  • Insomnia
  • Kurang selera makan
  • Sembelit
  • Masalah lidah (lidah menjadi merah,sakit,bengkak atau kurang deria rasa)
  • Kurang konsentrasi
  • Mudah tersinggung
  • Melemahkan sistem saraf
  • Mengganggu fungsi otak
  • Pembentukan abnormal sel.
  • Kurang konsentrasi 







 Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area AMPANG, TAMBUN DAN KAWASAN BERDEKATAN  boleh hubungi zura untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zura akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia ^_^




FB PageZuravitaminshop 
WhattsApp/Wechat/Call/Sms: 014-9037732
Id Shaklee: 1070402

No comments:

Post a Comment