Followers

~aduhyai...dunia2..

...arini tetiba ase nk conteng2 somethg kat cni..bkn pe bru lik dr spital smlm n de something yg nk share kat awk2 smua... mse tgh duduk sorg2 kat kerusi menunggu,de sorg akak ni tegur aku...nk pnjm enset kte nyer nk antr msg n tepon abg kandung nyer yg brada di terengganu..aku pn bg je la..tp leh lak abg dier letak tpn lpas dgr suare akak 2..kuang aja tol..lpas 2 mcm2 akak 2 bcerita perihal idup nyer tmasuk dirinyer yg mhidap kanser thap kritikal...tersentap aku mdgr tp dlm ati ase agak was2...tp akak 2 trus tunjuk kesan jahitan sbb operate...makk oii...trus xtelan air liur d uat nyer...d tambah dgn kperitan idup n d buang kluarga kerana bkahwin dgn 'org susah'...haiyoo..zaman skrg pn de lg bnda2 mcm ni ker??nk buang kuarga bagai..ala2 cter ibu mertua ku lg..ishh..geram pn de ble aku dgr..tp d sbb kn situasi sdh maka 'ujan' la waktu 2...hehehe..*opss..akak 2 lak de ank kck..adoii lg la syahdu d uat nyer..aku pn tlg la stakt yg mampu..almaklum la aku kn penganggur terhormat..hehehe..kte2 akak 2 yg uat aku ingt smpai skrg " dik.klu akak kwin ngan org kaya,lum tentu dier nk jg akak yg sakit ni..muntah n berak akak lum tentu dier nk basuh..tp suami akak uat sume 2..akak xpnh dgr dier mgeluh atau mrungut..ank akak pn dier yg jg.." haaa..btol gak 2..ntah2 klu kaya dh d tglnyer akak 2 n cr lain..ish3..ni sume dugaan idup..tp aku ase dlm malang idup akak 2,dier tetap bruntung sbb Allah beri dier suami yg tbaik..bkn dr segi harta bnda tp dr segi ati budi..susah senang bsama..*hmm..smoga aku juga dpt suami yg terbaik mcm 2...fuhhh..aminn...^_^
# jangan pernah mengeluh akan setiap cubaan..hadapi dengan sabar..tiap dugaan pasti ada hikmahnya,pelangi yang indah akan sentiasa terhasil sesudah hujan yang lebat.. #

No comments:

Post a Comment